Αγαπημένοι
μου αναγνώστες, πριν διαβάσετε το άρθρο μου, παρατηρήστε παρακαλώ προσεκτικά την
φωτογραφία !!
Θέμα μαθήματος με ημερομηνία 22-11-2011
«Η σούπα των φόβων μου»:
Ζωγραφίζω τους φόβους μου και τους ρίχνω στο
καζάνι. Φόβους ρίχνω στο τσουκάλι και χορεύω γύρω – γύρω, παίρνω ένα μακρύ κουτάλι με τους φίλους μου
τριγύρω, ρίχνω αλάτι και πιπέρι τραγουδάμε και γελάμε, θα τους φάω το μεσημέρι, τί ωραία που περνάμε !!
Πρόκειται για μια ζωγραφιά που ελάχιστοι θα είχαν έστω την περιέργεια να την παρατηρήσουν, ωστόσο μου έδωσε την αφορμή για να αναπτύξω το παρόν θέμα. Και μάλιστα πριν όλων, σπεύδω να δώσω τα θερμά μου συγχαρητήρια στην τότε νηπιαγωγό του 10ου Νηπιαγωγείου του Ηρακλείου, που σκέφτηκε να εφαρμόσει προαιρετικά το μάθημα της Συναισθηματικής Αγωγής στους μικρούς μαθητές της !!.
Ο βασικότερος λόγος που με εξέπληξε ευχάριστα η παραπάνω διαπίστωση, είναι διότι απ’ όσο γνωρίζω, πρόκειται για μια ανύπαρκτη διδακτική ύλη στα Ελληνικά σχολεία, παρότι οι πρώτοι διδάξαντες του ορισμού της Συναισθηματικής Νοημοσύνης (EQ) ήταν οι αρχαίοι μας πρόγονοι !!.
Τα θέματα των άρθρων μου, πιθανόν κάποιες φορές να δυσαρεστούν ορισμένους που αποφεύγουν να έρθουν αντιμέτωποι με την πραγματικότητα. Ωστόσο δουλειά μου δεν είναι να ωραιοποιώ καταστάσεις και να δίνω μυθοποιημένες διαστάσεις στα όποια κοινωνικά ζητήματα, αλλά να αναλύω με ωμότητα τα γεγονότα και τους σύγχρονους προβληματισμούς.
Συνεπώς δεν αρκεί να σχολιάζουμε το ξέφρενο ξέσπασμα βίαιων συμπεριφορών, ειδικότερα παιδιών που εκδηλώνουν φονικές διαθέσεις απ' την προεφηβική τους ηλικία. Θα πρέπει να αναρωτηθούμε από πού πυροδοτείται η επιθετικότητα, ως αποτέλεσμα έλλειψης ελέγχου συναισθημάτων.
Για να υπάρχει όμως έλεγχος συναισθημάτων, θα πρέπει να υπάρχει γνώση διαχείρισης σκέψεων. Επίγνωση δηλαδή, από πού πηγάζει το κάθε συναίσθημα. Κάτι το οποίο διδάσκεται στο παιδί αρχικά απ' το οικείο περιβάλλον του, και στην συνέχεια από ειδικευμένους εκπαιδευτικούς στην μετάδοση της κατανόησης της Συναισθηματικής Νοημοσύνης !!
«Συναισθηματική
Αγωγή»:
Το μάθημα της Συναισθηματικής Αγωγής λοιπόν, δεν θα
έπρεπε να είναι προαιρετική διδακτέα ύλη αλλά απ’ τα σπουδαιότερα μαθήματα,
και μάλιστα απ΄ την τρυφερή παιδική ηλικία έως και την 3η Λυκείου,
καθώς ο άνθρωπος, εάν μάθει να καλλιεργεί την Συναισθηματική του Νοημοσύνη απ’
την παιδική του ηλικία, έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες να κατανοεί – να αντιλαμβάνεται
– να επεξεργάζεται και να αποθηκεύει στην μνήμη του οτιδήποτε διδάσκεται.. και
το κυριότερο όλων, έτσι θα έχουμε λιγότερες περιπτώσεις συναισθηματικών διαταραχών –
ψυχοσωματικών παθήσεων - αυτοάνοσα νοσήματα κ.ά.
Επιπλέον, επίσης σημαντικό, θα έχουμε λιγότερα θύματα χειραγώγησης – λεκτικής ή σωματικής κακοποίησης –
εκμετάλλευσης – εκβιασμού – αποπλάνησης – βιασμού κ.ά.
Ωστόσο στο παρόν άρθρο μου θα συμπληρώσω συνοπτικά τα ακόλουθα:
Δεν αναφέρομαι ασφαλώς στις αναπόφευκτές όπως και στις απαραίτητες έμφυτες
φοβίες, τις οποίες διαθέτουν όλα τα ζωντανά πλάσματα μέσω του ενστίκτου της
επιβίωσης - της αυτοσυντήρησης.
~ ~ Έμφυτες φοβίες:
~ ~ Έμφυτες φοβίες:
Ο φόβος είναι η προστασία της ψυχής, η προίκα της κάθε ψυχής !!
Ο φόβος είναι έμφυτος σε κάθε ζωντανή ψυχή, καθώς ο φόβος είναι αυτός που οδηγεί το ένστικτο της επιβίωσης να προστατέψει την ψυχή - να διατηρηθεί εν ζωή η ψυχή.
Το ένστικτο της επιβίωσης καθοδηγεί τις αισθήσεις του εγκεφάλου, με σκοπό να δίνονται εντολές στο σώμα για να ενεργήσει ανάλογα ώστε να προστατευτεί από φθορές, που ενδέχεται να του στερήσουν την ψυχή.
Κάθε ζωντανό πλάσμα επομένως φοβάται για την ζωή του – την απώλεια της ψυχής του (όσο κι αν ταλαιπωρείται το σώμα), διότι ο φόβος είναι στην φύση του.
Ωστόσο, επειδή ο άνθρωπος διαφέρει απ’ τ’
άλλα πλάσματα διότι διαθέτει επιπλέον και την Διανοητική Νοημοσύνη (IQ), θα πρέπει να είναι
σε θέση να διακρίνει τους πραγματικούς κινδύνους απ’ τους φανταστικούς, ή αυτών
που του δημιουργούν οι ανασφάλειες του – η χαμηλή αυτοεκτίμηση του – κάποιες εμμονικές σκέψεις του κ.λ.π… όπως και θα πρέπει να
είναι σε θέση να διακρίνει εάν τους φόβους του, τούς διογκώνει ο ίδιος με το μυαλό του, ή τους απέκτησε χειραγωγούμενος από
τρίτους.
Επίσης, σε αντίθεση με όλα τα άλλα πλάσματα, ο άνθρωπος δημιουργεί
σκέψεις και όνειρα για το μέλλον του. Μάλιστα δίνει ιδιαίτερη σημασία στην
εξέλιξη της συναισθηματικής του ζωής (δημιουργία οικογένειας κ.λ.π.), ή στην
αρμονία της ερωτικής του ζωής, που σε περίπτωση όμως που δεν θα βρίσκει
ανταπόκριση σε αυτά που είχε κατά νού.. τότε, οι αμφιβολίες δημιουργούν βασανιστικές
σκέψεις, αυξάνοντας τις αγωνίες και τις φοβίες του. Ο φόβος της αποτυχίας
- της απόρριψης ή της συναισθηματικής απογοήτευσης λοιπόν, βρίσκεται μόνο στην
ανθρώπινη φύση.
Συνεπώς, ένας από τους τρομακτικότερους φόβους του ανθρώπου
είναι οι ανεπιθύμητες εξελίξεις, καθότι δημιουργούν φόβους για το άγνωστο
μέλλον και έτσι πολλαπλασιάζονται οι ανασφάλειες του, οι οποίες με την σειρά
τους προκαλούν συναισθηματικές αστάθειες (διαταραχές), με αποτέλεσμα να
υποφέρει ο άνθρωπος επιπλέον και από άσχημες παρελθοντικές στιγμές, καθώς φοβάται να μην
επαναληφθούν στο μέλλον.
Η Συναισθηματική Αγωγή συνεπώς, δεν επιβάλλεται μόνο ως διδακτική ύλη
στα σχολεία όταν θα φτάσουν τα παιδιά στην κατάλληλη ηλικία, όπως βεβαίως και η Σεξουαλική Αγωγή. Θα πρέπει να
γίνουμε εμείς τα πρότυπα της νεότερης γενιάς !!
* Εμείς
οι μεγάλοι, οι ώριμα σκεπτόμενοι, οφείλουμε να παραδεχτούμε τις αυτοκαταστροφικές
επιλογές μας αντί να τις παρουσιάζουμε στους νεότερους ως αναπόφευκτες
ανθρώπινες δυστυχίες.. διότι έχει ως αποτέλεσμα να τους προδιαθέτουμε αρνητικά
για το μέλλον της ανθρωπότητας.
* Εμείς οι μεγάλοι, οφείλουμε να παραδεχτούμε πως για όλες τις πίκρες και τις κακοτυχίες μας δεν μας φταίνε πάντα κάποιοι άλλοι.. αντί να μαθαίνουμε στους νεότερους πως άλλοτε φταίει το κατεστημένο – άλλοτε φταίει το κάρμα μας – και άλλοτε οι θέσεις των Πλανητών στον αστρολογικό μας χάρτη !!
* Εμείς οι μεγάλοι, δεν αρκεί να δίνουμε την εντύπωση ότι έχουμε πείρα στα σεξουαλικά θέματα.. αλλά θα πρέπει να είμαστε σε θέση να προετοιμάσουμε τους νεότερους για το ερωτικό κάλεσμα της φύσης, και να μην περιμένουμε να βρούνε ενστικτωδώς τον τρόπο !!
Ο φόβος είναι έμφυτος σε κάθε ζωντανή ψυχή, καθώς ο φόβος είναι αυτός που οδηγεί το ένστικτο της επιβίωσης να προστατέψει την ψυχή - να διατηρηθεί εν ζωή η ψυχή.
Το ένστικτο της επιβίωσης καθοδηγεί τις αισθήσεις του εγκεφάλου, με σκοπό να δίνονται εντολές στο σώμα για να ενεργήσει ανάλογα ώστε να προστατευτεί από φθορές, που ενδέχεται να του στερήσουν την ψυχή.
Κάθε ζωντανό πλάσμα επομένως φοβάται για την ζωή του – την απώλεια της ψυχής του (όσο κι αν ταλαιπωρείται το σώμα), διότι ο φόβος είναι στην φύση του.
* Εμείς οι μεγάλοι, οφείλουμε να παραδεχτούμε πως για όλες τις πίκρες και τις κακοτυχίες μας δεν μας φταίνε πάντα κάποιοι άλλοι.. αντί να μαθαίνουμε στους νεότερους πως άλλοτε φταίει το κατεστημένο – άλλοτε φταίει το κάρμα μας – και άλλοτε οι θέσεις των Πλανητών στον αστρολογικό μας χάρτη !!
* Εμείς οι μεγάλοι, δεν αρκεί να δίνουμε την εντύπωση ότι έχουμε πείρα στα σεξουαλικά θέματα.. αλλά θα πρέπει να είμαστε σε θέση να προετοιμάσουμε τους νεότερους για το ερωτικό κάλεσμα της φύσης, και να μην περιμένουμε να βρούνε ενστικτωδώς τον τρόπο !!
«Σεξουαλική Αγωγή»:
Η
Σεξουαλική Αγωγή, θα έπρεπε επίσης να θεωρείται βασικό μάθημα, και
μάλιστα απ’ την πρώτη σχολική χρονιά, καθότι οι εποχές που τα παιδιά
θέλαμε να πιστεύουν ότι "τα μωρά τα φέρνει ο πελαργός".. ανήκουν στο
μακρινό παρελθόν !!.
Υπάρχουν άπειροι τρόποι για να εξηγήσουμε στα παιδιά τις διαφορές μεταξύ των δύο φύλων, για να κατανοήσουν την διαφορετική ανατομία, τον τρόπο αναπαραγωγής κ.λ.π. καθώς μάλιστα υπάρχει και το κατάλληλο υλικό που χρησιμοποιείται γι’ αυτόν τον σκοπό.
Απαραίτητο ώστε να γνωρίζουν
τα κορίτσια πριν την έμμηνη ροή (περίοδο) τα εσωτερικά τους όργανα, τους λόγους
των φυσιολογικών ερεθισμών και τους τρόπους της ολοκλήρωσης τους (οργασμών), όπως και τις λειτουργίες του αντίθετου φύλου.
Και αντιστρόφως τα αγόρια, εκτός όσων αφορούν τα δικά τους γεννητικά όργανα, απαραίτητο να γνωρίζουν τον ορθό χειρισμό του γυναικείου φύλου, την αποφυγή ανεπιθύμητης
εγκυμοσύνης κ.λ.π.
Κι άλλωστε, εάν το παιδί δεν κατανοήσει την φύση της σεξουαλικής του ταυτότητας απ’ την προσχολική του ηλικία έως την προεφηβεία, οι κίνδυνοι που διατρέχει είναι πολλοί και οι απογοητεύσεις αξεπέραστες.
* * Δεν θα επεκταθώ περισσότερο, καθώς στο παραπάνω κεφάλαιο επανέρχομαι
σε άλλα άρθρα μου.
~ ~ Και τέλος προτείνω επίσης το συναφή άρθρο μου με τίτλο «Ο "Μπαμπούλας" των παιδικών μας χρόνων»:
Κι άλλωστε, εάν το παιδί δεν κατανοήσει την φύση της σεξουαλικής του ταυτότητας απ’ την προσχολική του ηλικία έως την προεφηβεία, οι κίνδυνοι που διατρέχει είναι πολλοί και οι απογοητεύσεις αξεπέραστες.
~ ~ Και τέλος προτείνω επίσης το συναφή άρθρο μου με τίτλο «Ο "Μπαμπούλας" των παιδικών μας χρόνων»:
Όλοι κουβαλάμε μέσα μας έναν "Μπαμπούλα" που μας ακολουθεί απ’ την παιδική – εφηβική μας ηλικία.
Πιστεύω ότι παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η μελέτη
μου σχετικά με τους “μπαμπούλες” της τρυφερής ηλικίας μας, οι οποίοι μας
ακολουθούν αθέατοι στον υπόλοιπο βίο μας.
Ανοίξτε τον παρακάτω σύνδεσμο για να διαβάσετε το αναλυτικό άρθρο μου:
https://psychologyastrology.blogspot.com/2017/08/blog-post_9.html
ΜΑΡΙΑΝΝΑ
*Σύμβουλος σχέσεων - Ψυχαναλύτρια, Ψυχοερευνήτρια*
Ανοίξτε τον παρακάτω σύνδεσμο για να διαβάσετε το αναλυτικό άρθρο μου:
https://psychologyastrology.blogspot.com/2017/08/blog-post_9.html
*Σύμβουλος σχέσεων - Ψυχαναλύτρια, Ψυχοερευνήτρια*
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου