Πρόκειται για τον
"επίλογο" μετά την Σταύρωση Του, ο οποίος φέρνει στην επιφάνεια ξεχασμένες
σελίδες της ιστορίας άγνωστες για τους πολλούς..
οπότε τίθενται τα παρακάτω ερωτήματα:
* * Γνωρίζουμε τί απέγιναν οι ηθικοί αυτουργοί που συντέλεσαν στον μαρτυρικό θάνατο Του Χριστού, πέραν της προδοσίας του Ιούδα ?!
* * Γνωρίζουμε τους λόγους που ο τότε Αυτοκράτορα Τιβέριος, διέταξε να συληθούν ο Άννας και ο Καϊάφας και να οδηγηθούν ενώπιον του στην Ρώμη.. όπου καταδικάστηκαν ?!
* * Γνωρίζουμε τις έγραφες ομολογίες του Πόντιου Πιλάτου ενώπιον του Ρωμαϊκού Δικαστηρίου, όπως όμως και τις μαρτυρίες της γυναίκας του της Κλαουδίας.. της μετέπειτα Αγίας Πρόκλας που γιορτάζεται κι από την Ορθόδοξη Εκκλησία ?!
* * Έχουμε απάντηση στο ερώτημα, για ποιούς λόγους οι πρώτοι χριστιανοί θεωρήθηκαν ως μέλη Εβραϊκού απελευθερωτικού κινήματος εναντίων των Ρωμαίων, και έτσι ο Χριστιανισμός διώχθηκε όσο ποτέ άλλοτε άλλη θρησκεία ?!
* * Και τέλος, γνωρίζουμε ότι ο Χριστιανισμός δεν εξαπλώθηκε από Εβραίους, αλλά καθιερώθηκε και ιδρύθηκε η πρώτη Χριστιανική εκκλησία από τον Ρωμαίο Αυτοκράτορα Φλάβιο Βαλέριο Αυρήλιο
Κωνστάντιο, μάλιστα Ελληνικής καταγωγής.. τον οποίο γιορτάζουμε ως Άγιο Κωνσταντίνο και τον τιμούμε μαζί με την μητέρα του Ελένη ?!
Αγαπημένοι μου αναγνώστες φίλοι και φίλες μου.
Καθότι ελάχιστοι έχουν απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα διότι έπαψαν να συζητιούνται, και επειδή μετά τον εορτασμό Της Ανάστασης Του επανερχόμαστε στην καθημερινότητα μας.. σας διαβεβαιώνω ότι ο "επίλογος" μετά τα γεγονότα της εβδομάδας Των Παθών Του, έχει εξίσου ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Πρόκειται για την τιμωρία ατόμων με πρωταγωνιστικό ρόλο έως την Σταύρωση Του, ξεχασμένες πλευρές της ιστορίας, οι οποίες αφού έχουν πάψει να συζητιούνται, οργιάζει η παραπληροφόρηση !!
Στο παρόν άρθρο μου εστιάζω κυριολεκτικά στην "Θεία Δίκη" μετά την σταύρωση Του, η οποία εφαρμόστηκε μέσω του τότε Αυτοκράτορα της Ρώμης τον Τιβέριο.. παρότι δεν το έπραξε διότι πίστεψε στην Θεϊκή Υπόσταση Του Χριστού, αλλά καθαρά, λόγω των απαράδεκτων παραβλέψεων των Ρωμαϊκών Νόμων.
Ωστόσο το αποτέλεσμα μετράει, καθώς η “Θεία Δίκη” εμφανίζεται με πολλά πρόσωπα !!
* * Παρακαλώ να διαβάσετε προσεκτικά το κείμενο έως το τέλος πριν βγάλετε συμπεράσματα. Άλλωστε, φροντίζω πάντα οτιδήποτε παρουσιάζω δημοσίως να είναι καλώς εμπεριστατωμένο:
ΠΡΙΝ 2.000 Χρόνια:
Είμαι της γνώμης ότι Τα Άγια Πάθη δεν είναι επίκαιρο θέμα μόνο εν όψει της Μεγάλης Εβδομάδας. Αλλά και τότε πάλι δυστυχώς, διαπιστώνω ότι αρκετοί άνθρωποι θεωρούν πως είναι χάσιμο χρόνου να ασχολούμαστε με ό,τι συνέβη πριν από 2.000 χρόνια.
Και επιπλέον, οι προετοιμασίες για το Πάσχα σημαίνουν για τους περισσότερους πολυήμερος πανηγυρικός εορτασμός, που τους βγάζει από την καθημερινότητα τους.
Ως ένα σημείο δεν διαφωνώ καθώς η ζωή συνεχίζεται, και όλη η προσοχή μας στρέφεται αναγκαστικά προς το αβέβαιο μέλλον μας. Ωστόσο, δεν έχουμε μέλλον εάν δεν εξετάσουμε το πώς φτάσαμε στο παρόν !!.
Ο Χριστός δεν έμεινε στην ιστορία διότι ήταν απλά ένας καλός άνθρωπος που δίδασκε την αγάπη προς τον συνάνθρωπο, και τον σεβασμό προς κάθε ψυχή.. ούτε επειδή παρεξήγησαν τις προθέσεις Του, και αφού ενοχλήθηκαν ορισμένοι δικαίως Τον σταύρωσαν !!.
Ο Χριστιανισμός δεν έγινε θρησκεία με το μεγαλύτερο ποσοστό πιστών παγκοσμίως, διότι έτσι απλά προέκυψε να αποκτήσει οπαδούς λόγω των συγκυριών της εποχής εκείνης. Αντιθέτως, οι πιστοί Του αυξήθηκαν σε μετέπειτα χρόνους, καθώς ο άνθρωπος έχει πλέον μέτρο σύγκρισης.
Και ασφαλώς, ούτε λόγος ότι Τον εγκατέλειψε ο Μεγαλοδύναμος επειδή αδυνατούσε να αποτρέψει τον μαρτυρικό θάνατο Του .. αλλά ωστόσο, δεν άφησε ατιμώρητους όσους ευθύνονταν γι' αυτό !!.
Τα θαύματα Του Χριστού έγιναν γνωστά όχι μόνο απ' τα εκκλησιαστικά βιβλία, αλλά διότι είχαν καταγραφεί από ιστορικούς της εκείνης εποχής. Ωστόσο, το μεγαλύτερο θαύμα Του Χριστού ήταν που κατάφερε να μείνει στην ζωή ακόμη κι όταν κρέμονταν επάνω στον σταυρό Του, και έτσι αναγκάστηκαν να λογχίσουν τα πλευρά Του.. διότι σύμφωνα με την ανθρώπινη φύση Του και με όσα είχε ήδη υποστεί προηγουμένως, θα έπρεπε να είχε ξεψυχήσει πριν ακόμη ανέβει τον Γολγοθά !!
Είναι παράλογο ακόμη και να υποθέτουμε πως δεν είχε άλλες επιλογές, ή ότι δεν μπορούσε να αποφύγει το αποτέλεσμα. Ο Χριστός θα μπορούσε να εκπληρώσει τις προφητείες των Εβραίων καθώς περίμεναν έναν δεύτερο Μωυσή, για να ανταποκριθεί στις προσδοκίες τους και να τους απελευθερώσει από τους Ρωμαίους.
Θα μπορούσε ακόμη να επιδιώξει κάποια Ρωμαϊκά αξιώματα, καθώς είχε εντυπωσιάσει ανώτερους αξιωματικούς με την ικανότητα Του να καθηλώνει το πλήθος και τις γνώσεις Του.
Και επιπλέον, καθώς είχε όλα τα προσόντα φιλόσοφου με ηγετικό χαρακτήρα, θα μπορούσε να διαπρέψει στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, πατρίδα των προγόνων Του !!
* * Οι λόγοι που ήρθε στην Γή με σάρκα και οστά, και επέλεξε τα εδάφη της Ιουδαίας, γίνονται κατανοητοί μέσα απ' τα προηγούμενα άρθρα μου. Προτείνω να τα διαβάσετε, δίνω τους συνδέσμους παρακάτω.
Η Τιμωρία των ηθικών αυτουργών, λέγεται "Θεία Δίκη" !!.
Μετά Χριστού, είναι γεγονός ότι άρχισε μια εποχή με φρικαλέους διωγμούς των πιστών Του κυρίως απ' τους Ρωμαίους, αλλά ωστόσο η αλήθεια είναι ότι είχε δοθεί ήδη η εντύπωση ότι επρόκειτο για μια νέα Εβραϊκή αίρεση, που είχε ως σκοπό να κλονίσει την Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Προφανώς η εντύπωση αυτή είχε δοθεί επειδή οι πρώτοι χριστιανοί ήταν Εβραίοι, και πολύ λογικό άλλωστε.
Αυτοί μάλιστα ήταν και οι ισχυρισμοί από πλευράς των μελών που απαρτίζανε το Μεγάλο
Σανχεντρίν (Εβραϊκό Δικαστήριο), και ειδικότερα του Άννα κατά την απολογία του ενώπιον του Καίσαρα της Ρώμης.. σύμφωνα με την οποία υποτίθεται ότι, ο Χριστός έπρεπε να θανατωθεί διότι η βάφτιση των Εβραίων δεν είχε θρησκευτικό χαρακτήρα. Ήταν (δήθεν) μια μορφή τελετής, όπου οι οπαδοί Χριστού, αποσκοπούσαν σε κίνημα - επανάστασης εναντίον της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας !!
Οι παραπάνω ισχυρισμοί επομένως έστρεψαν τους Ρωμαίους κατά των χριστιανών !!
Τα πράγματα όμως άλλαξαν όταν ο Ρωμαίος Αυτοκράτορας Κωνσταντίνος (μετέπειτα Άγιος Κωνσταντίνος) ασπάστηκε τον χριστιανισμό, όπως αναφέρω παρακάτω.
Το βέβαιο επίσης είναι ότι κατά την εποχή της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, ήταν κοινώς γνωστό πως η παράβαση του Ρωμαϊκού Νόμου από οποιονδήποτε εκπρόσωπο του νόμου σε Ρωμαιοκρατούμενα εδάφη, σήμαινε παραδειγματικό θάνατο.
Ως παράδειγμα, οι Εβραίοι παρότι είχαν το δικό τους Ιερατικό Δικαστήριο (μεγάλο Σανχεντρίν) και οι Ρωμαίοι δεν ανακατεύονταν σε υποθέσεις των Εβραίων, ωστόσο οι Ρωμαίοι έλεγχαν την ορθότητα της τήρησης των νόμων του Σανχεντρίν.
Ρωμαίος Αυτοκράτορας κατά την εποχή Του Χριστού και μετά την σταύρωση Του ήταν ο Τιβέριος, ο οποίος αφού έλαβε γνώση τα γεγονότα, έκρινε ότι θα πρέπει να τιμωρηθούν παραδειγματικά οι υπεύθυνοι για την άνομη διαδικασία της σταύρωσης Του.
Όχι βέβαια διότι είχε πεισθεί για την Θεϊκή υπόσταση Του Χριστού, αλλά διότι διαπίστωσε ότι διαπράχθηκαν σωρεία ποινικών αδικημάτων εν αγνοία του ως Καίσαρας, καθότι μάλιστα η θανατική ποινή εκτελέστηκε με Ρωμαϊκό τρόπο, ενώ επρόκειτο για υπόθεση που αφορούσε το Εβραϊκό δικαστήριο.
* * Αναλύω σε προηγούμενο άρθρο μου, "Οι 4 μαρτυρικές ημέρες Του Χριστού" .. δίνω τον σύνδεσμο παρακάτω !!.
Αλλά καθώς ο Τιβέριος ήταν πλέον στα τελευταία της ζωής του, λέγεται ότι κατ’ αυτόν τον τρόπο έπραξε ασυναίσθητα το θέλημα Του Θεού !!.
Όπως περιγράφω παρακάτω, πριν τον θάνατο του ο Τιβέριος (περίπου ένα χρόνο μετά την σταύρωση Του Χριστού), διέταξε την προσαγωγή των υπεύθυνων – ηθικών αυτουργών στην Ρώμη. Συνοπτικά:
Τα κριτήρια: Η αδυναμία του Έπαρχου Πόντιου Πιλάτου να επιβάλει την τάξη ως Ρωμαίος Διοικητή της Ιουδαίας, και οι αξιόποινες παρατυπίες από πλευράς των εκπροσώπων του Μωσαϊκού Νόμου - δηλαδή του Μεγάλου Σανχεντρίν (Εβραϊκό Ιερατικό Δικαστήριο), προφανώς εξόργισαν τον Αυτοκράτορα, διότι το εξέλαβε ως ασέβεια προς τους Ρωμαϊκούς νόμους και προς το πρόσωπο του ως όργανο εξουσίας. Κι άλλωστε, λόγω της καταγωγής Του Ιησού Χριστού, αρμόδιος ήταν ο Ηρώδης και όχι ο Πόντιος Πιλάτος.
Αποτέλεσμα: Ο Πιλάτος έχοντας ελαφρυντικά φυλακίστηκε έξω από τη Ρώμη και πέθανε στην φυλακή. Μία άλλη εκδοχή είναι να αυτοκτόνησε λίγο πριν φυλακιστεί.
Ως ηθικούς αυτουργούς, ο Τιβέριος έκρινε ένοχους και τον πρώην αρχιερέα Άννα, όπως και τον Καϊάφα ως αρχιερέα και πρόεδρο του Σανχεντρίν.
Ο Καϊάφας πέθανε κατά το ταξίδι προς την Ρώμη (άγνωστο πώς), ενώ ο Άννας εκτελέστηκε παραδειγματικά στην Ρώμη.
Όσοι εκτέλεσαν απλά τις εντολές των παραπάνω διέφυγαν τις όποιας ευθύνης, εκτός των υψηλόβαθμων αξιωματούχους που εξορίστηκαν.
Συνεπώς κανείς δεν έμεινε ατιμώρητος, καθώς προηγουμένως ο Ιούδας έβαλε μόνος του τέλος στην ζωή του !!.
Τα γεγονότα συνοπτικά έχουν ως εξής:
Η Δικαιοσύνη την εποχή Του Χριστού βρισκόταν σε αρκετά υψηλό επίπεδο. Το Ρωμαϊκό Δίκαιο σε λίγα θέματα υστερούσε από το σημερινό Ευρωπαϊκό Δίκαιο. Μάλιστα οι Ρωμαίοι ακολουθούσαν το Ιουλιανό ημερολόγιο σε αντίθεση με το Εβραϊκό.
Αυτοκράτορας τότε ήταν ο Τιβέριος ο οποίος απρόθυμα δέχθηκε τον θρόνο, διότι εκτός των άλλων απεχθανόταν τις δολοπλοκίες που είχαν προηγηθεί. Η προσωπική του ζωή παρουσιάζεται ως πολυτάραχη, ωστόσο υπήρξε δίκαιος, μεριμνούσε για τον απλό λαό, και δεν δίσταζε να εναντιωθεί στην Σύγκλητο.
Έπαρχος της Ρώμης στην Ιουδαία (διοικητής της Ιουδαίας) ήταν ο Πόντιος Πιλάτος.
Έπαρχος της Ρώμης στην Ιουδαία (διοικητής της Ιουδαίας) ήταν ο Πόντιος Πιλάτος.
Ωστόσο η Γαλιλαία ήταν υπό την δικαιοδοσία του βασιλιά Ηρώδη Αντίπα. Δηλαδή γιός του Ηρώδη του Μέγα που έσφαξε τα νήπια (όταν γεννήθηκε ο Χριστός), στον οποίο η Ρωμαϊκή Σύγκλητος είχε απονείμει τον τίτλο του βασιλιά της Ιουδαίας, παρότι δεν ήταν Ιουδαίος.
Συνεπώς, καθώς ο Χριστός ήταν Γαλιλαίος (από Ελληνική αποικία), αρμόδιος για να εξετάσει την όποια υπόθεση Του, ήταν ο Ηρώδης ο Αντίπας.
Όσον αφορά το Σανχεντρίν (το Μεγάλο Συνέδριο), ήταν το ιεροκρατικό δικαστήριο των Ιουδαίων και στηριζόταν στο Μωσαϊκό Νόμο. Δηλαδή, στους θρησκευτικό_νομοθετικούς κανόνος του Μωϋσή.
Ήταν το ανώτατο Εβραϊκό νομοθετικό και θρησκευτικό συμβούλιο που λειτουργούσε και ως δικαστήριο, το οποίο είχε έδρα την Ιερουσαλήμ της Ιουδαίας, και αρχιερέας ήταν ο Καϊάφας. Το Σανχεντρίν αποτελούσε την μεγαλύτερη θρησκευτική εξουσία του Ιουδαϊσμού, σε όλη την περιφέρεια του Ισραήλ.
* * Να σημειωθεί ότι είχε δική του φρουρά που εκτελούσε εντολές και συλλήψεις, ήταν οπλισμένοι, φορούσαν παρόμοιες στολές με τους Ρωμαίους στρατιώτες, και ιππεύαν άλογα.
Ωστόσο το Σανχεντρίν δεν είχε αυτόνομη εξουσία στο να εκτελέσει κάποια θανατική απόφαση του, δίχως την συγκατάθεση του όποιου Ρωμαίου Διοικητή, δηλαδή του Πόντιου Πιλάτου κατά την εποχή εκείνη. Επίσης δεν είχε την εξουσία να δικάσει άτομο που δεν είχε Ιουδαϊκή υπηκοότητα.
Επομένως οι Εβραίοι, καθότι είχαν το δικαίωμα να δικάζουν μόνο τους ομοφύλους τους και κανέναν άλλον (όπως Τον Χριστό).. χρειάζονταν μια σοβαρή κατηγορία εναντίον Του Χριστού για να Τον εξοντώσουν μέσω του Ρωμαϊκού νόμου. Άρα, μέσω του Ποντίου Πιλάτου.
Επιπλέον, σύμφωνα με το Ρωμαϊκό Δίκαιο, για να επικυρώσει ο Πιλάτος την θανατική καταδίκη του Εβραϊκού Δικαστηρίου, έπρεπε να οριστεί νέα μέρα της Ρωμαϊκής Δίκης, όπως και η εισαγωγή για την Δίκη να γίνει με καταχώριση γραπτής αίτησης, μαζί με την πρωτόδικη απόφαση και τα ονόματα μαρτύρων.
Ωστόσο δεν υπήρχε τίποτα απ’ όλα τα παραπάνω, κι άλλωστε, οι Ρωμαίοι δεν εμπλέκονταν σε υποθέσεις των Εβραίων, εάν το αδίκημα του κατηγορούμενου δεν κλόνιζε τα συμφέροντα τους. Και μάλιστα εάν προέκυπταν αδιέξοδες περιπτώσεις, έπρεπε να ενημερωθεί ο Αυτοκράτορας.
Προφανώς για όλους τους παραπάνω λόγους, ο Πιλάτος κατέβηκε απ’ την έδρα του, πράγμα που κατά το Ρωμαϊκό Δίκαιο σήμαινε ότι δεν έχει πλέον δικαστική εξουσία, και βγήκε έξω στο προαύλιο, όπου ρώτησε τα μέλη του Σανχεντρίν, για ποιο κατεπείγον αδίκημα έφεραν Τον Χριστό ενώπιον του, καθώς μάλιστα ήταν εορταστική περίοδος.
* * Στο σημείο αυτό ας σημειωθεί ότι ήταν ο εορτασμός του Εβραϊκού Πάσχα, και έτσι το Μεγάλο Σανχεντρίν δεν επιτρεπόταν να συνεδριάζει ημέρες εορτών, όπως επίσης και ημέρες Σάββατου.
Συνεπώς, με μια προσεκτική εξέταση βήμα προς βήμα, αποδεικνύεται στα προηγούμενα άρθρα μου ότι, σύμφωνα με το Ρωμαϊκό Δίκαιο όπως και την Δικονομία του τότε Μωσαϊκού Νόμου, διαπράχθηκαν κατά συρροή και κατ’ επανάληψη αδιανόητες παραβάσεις των νόμων.
Η δε αδυναμία του Πόντιου Πιλάτου να χειριστεί την υπόθεση Του Ιησού Χριστού σύμφωνα με το αξίωμα και την εξουσία που είχε ως Έπαρχος – Ρωμαίος Διοικητής της Ιουδαίας, δεν μπορούσε να περάσει απαρατήρητη από τον Τιβέριο. Επομένως, δεν είναι τυχαίο που ο Πόντιος Πιλάτος ζήτησε να πλύνει τα χέρια του. Εκτός των άλλων, ήξερε ότι το περιστατικό θα γίνει γνωστό στην Ρώμη και θα κληθεί να απολογηθεί ενώπιον του Αυτοκράτορα Τιβέριου.
Και πράγματι έτσι έγινε, καθώς όπως προαναφέρω παραπάνω, ο Τιβέριος πριν τον θάνατο του (περίπου ένα χρόνο μετά την σταύρωση Του Χριστού), διαπιστώνοντας τις άπειρες παρατυπίες τόσο απ’ την πλευρά του Σανχεντρίν όσο κι απ’ τον Ρωμαίο Διοικητή, διέταξε την προσαγωγή των υπευθύνων στην Ρώμη.
Στην απολογία του ο Άννας: Υποστήριξε ότι ο Ναζωραίος (ο Χριστός), επιδίωκε να γίνει βασιλέας των Ιουδαίων, καθώς δίδασκε ένα ανατρεπτικό Εβραϊκό δόγμα. Έτσι, Τον συνέλαβαν μετά την είσοδο Του στα Ιεροσόλυμα (Κυριακή των Βαΐων), διότι μπορούσε να επιφέρει εθνικό_ απελευθερωτικό κίνημα κατά των Ρωμαίων. Οπότε για να αποφευχθεί η εξέγερση (δήθεν), το Μεγάλο Συμβούλιο έκρινε τον θάνατο Του απαραίτητο έως το τέλος της ίδιας ημέρας. Καθώς όμως συνέπεσε με τον εορτασμό του εβραϊκού πεσάχ (Πάσχα), Τον παρέπεμψαν στον Διοικητή (Πόντιο Πιλάτο) ως εχθρό της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.
Στην απολογία του ο Πόντιος Πιλάτος: Εξήγησε την στάση του λέγοντας ότι, αιφνιδίως παρουσιάστηκαν στο Διοικητήριο του οι Αρχιερείς με τα μέλη του Εβραϊκού δικαστηρίου, ισχυριζόμενοι ότι ο επαναστάτης Ιησούς προετοιμάζει εξέγερση, και ως απόδειξη των ισχυρισμών, τον εκφόβισαν με το γεγονός ότι το πλήθος των οπαδών Του, Τον υποδέχθηκε ως απελευθερωτή τους. Ωστόσο συμπλήρωσε ότι, λόγω του εορτασμού της Εαρινής Ισημερίας κι από την πλευρά των Ρωμαίων, και αφού ο ίδιος Τον είχε κρίνει αθώο τρεις φορές, αναγκάστηκε να τον παραδώσει στην κρίση του παραβρισκόμενου πλήθους.
Και συμπλήρωσε ότι, αφού πρότεινε να επιλέξουν μεταξύ Του Χριστού και του περιβόητου Βαραββά, ποιόν θα ήθελαν να ελευθερώσει, το πλήθος επέλεξε τον φονιά και ληστή. Και (συνέχισε) αφού παρέδωσε Τον Χριστό στην ένοπλή φρουρά του Σανχεντρίν, ήταν υποχρεωμένος για την τήρηση της τάξης, να διατάξει Ρωμαίους στρατιώτες να ακολουθήσουν το πλήθος έως το τέλος του Γολγοθά και της διαδικασίας που ακολούθησε.
* * Συνεπώς υπάρχει ένα απροσδιόριστο σημείο της ιστορίας, σχετικά με ποιοί συντέλεσαν στην σταύρωσή Του.. ωστόσο εκτελέστηκε με Ρωμαϊκό τρόπο.
ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ:
Πάραυτα, ο Άννας εκτελέστηκε παραδειγματικά και ο Πόντιος Πιλάτος φυλακίστηκε, διότι κρίθηκε αδικαιολόγητη η στάση του απ’ τον Τιβέριο, καθώς είχε παραβεί τα καθήκοντα του, κι αφού σε κάθε περίπτωση όφειλε να φυλακίσει προηγουμένως τον Ιησού Χριστό, και έτσι θα είχε το χρονικό περιθώριο να απευθυνθεί σε εκείνον ζητώντας την άποψη του ως Καίσαρα.
* * Για περισσότερες λεπτομέρειες διαβάστε το άρθρο μου "Οι πολυήμερες δίκες Του Χριστού".. δίνω τον σύνδεσμο παρακάτω:
~ ~ Όμως, είναι άξιο απορίας αυτό που είχε προηγηθεί:
Μετά την σταύρωση Του Χριστού, στις επόμενες μέρες ο Πόντιος Πιλάτος είχε ενημερώσει με επιστολή του τον Τιβέριο. Και φαίνεται, ακολούθησε ακόμη μία επιστολή.
Ο ασυγκίνητος τύραννος Διοικητής Πόντιος Πιλάτος, ομολογεί εγγράφως ότι απ’ την πρώτη του επαφή με Τον Χριστό, ένιωσε να έχει μπροστά του ένα άτομο με Θεϊκή Αύρα, μια ανώτερη δύναμη. Επηρεασμένος μάλλον από την πολυθεϊστική πίστη του (ρωμαϊκή και αρχαιοελληνική πολλά κοινά στοιχεία), περιγράφει στην επιστολή του Τον Χριστό ως έναν ημίθεο. Μάλιστα είχε πληροφορηθεί εκ των υστέρων για τα Θαύματα Του, τα οποία όπως έγραψε του προκαλούσαν δέος, λόγω της υπερφυσικής δύναμης Του Χριστού.
Επίσης, από το ανάγνωσμα των αντιγράφων που έχουν δημοσιευτεί, είναι όντως συγκλονιστική η περιγραφή του για το πρόσωπο Του Χριστού και τα θαύματα Του, όπου παράλληλα εκφράζει την απορία του, πώς και γιατί δεν αντέδρασε για να αποφύγει τα μαρτύρια Του.
* * Η γνήσια επιστολή του Πιλάτου προς τον Τιβέριο υποστηρίζεται ότι φυλάσσεται έως και σήμερα στο Αρχείο των Καισαρίνι της Ρώμης. Όπως επίσης η χειρόγραφη εξιστόρηση των γεγονότων απ' την σύζυγό του Κλαουδία - μετέπειτα Αγία Πρόκλα:
Τα παρακάτω έχουν γραφεί και από ιστορικούς της εποχής εκείνης διαφορετικών εθνικοτήτων, τα οποία μάλιστα συγκλίνουν με την διήγηση της συζύγου του Πιλάτου της Κλαουδίας, με καταγωγή απ’ την Ελληνική αποικία της Γαλιλαίας, η οποία γνώριζε την Ελληνική γλώσσα.
* * Σημειωτέο, η Κλαουδία βαφτίστηκε χριστιανή και γιορτάζεται ως Αγία Πρόκλα και απ’ την Ορθοδοξία, στις 27 Οκτωβρίου.
ΕΠΙΣΗΣ:
εξιστόρηση της, εκτός των άλλων πρόσθεσε χειρόγραφα ότι:
«Για πρώτη φορά είδε Τον Ιησού Χριστό σε όραμα της, και αφού ακολούθησαν κι άλλα οράματα ενημερώθηκε πως ήρθε στην πόλη τους .. και το άλλο πρωϊ Τον είδε αιμόφυρτο μπροστά στο προαύλιο του Διοικητηρίου με τις πρώτες ακτίνες του ηλίου.. και αφού τον έκρινε αθώο ο σύζυγός της, οι εκπρόσωποι του Σανχεντρίν Τον πήραν και πάλι αλυσοδεμένο και έφυγαν για να απευθυνθούν στον Ηρώδη .. και τότε, μία ολόκληρη μέρα και μία ολόκληρη νύχτα ικέτευε τον σύζυγό της για την σωτηρία Του .. έως όμως που την επόμενη το πρωϊ άκουσαν και πάλι τον όχλο έξω στο προαύλιο.. βγήκε και είδε Τον Χριστό αγνώριστο απ' τα τραύματα Του, είδε να Τον χλευάζει το πλήθος και να του φορούν αγκάθινο στεφάνι, ενώ εκείνη και πάλι εκλιπαρούσε γοερά τον Διοικητή σύζυγο της να σώσει τον Θεάνθρωπο.. όμως ο Πιλάτος παρότι της είχε υποσχεθεί ότι δεν θα αναμιχθεί σε υπόθεση Εβραίων και Τον έκρινε αθώο 3 φορές, βλέποντας το πλήθος να έχει μοιραστεί σε δύο "στρατόπεδα", φοβήθηκε πως θα ακολουθήσει εξέγερση.. και μετά απ' το μαστίγωμα Του και την απελευθέρωση του Βαραββά, βλέποντας ανικανοποίητο το εξοργισμένο πλήθος, κράτησε ουδέτερη στάση πλένοντας τα χέρια του δημοσίως».
* * Δηλαδή:
Σε γενικές γραμμές επιβεβαίωσε όσα κατά την απολογία του είχε αφηγηθεί ο πρώην σύζυγός της (Πόντιος Πιλάτος) δίχως να αποσκοπεί βέβαια να του δώσει ελαφρυντικά.
Συγκεκριμένα η Κλαούδια μίλησε για τα δύο πρωϊνά που συνέπεφταν με μέρες αργίας - εορτασμών, τόσο για τους Ρωμαίους (Εαρινή Ισημερία) όσο για τους Εβραίους (Εβραϊκό Πάσχα), αναφέροντας παράλληλα η Κλαουδία και τα γεγονότα που αναστάτωσαν αλλά και δίχασαν όλη την Ιουδαία με την Ανάσταση Του Χριστού.
Συνεπώς, ένα μεγάλο μέρος των συμβάντων διαπιστώθηκε από την προαναφερόμενη εξιστόρηση, αλλά το σημαντικότερων όλων ήταν ότι επιβεβαιώθηκε η υποψία του Τιβέριου (το μόνο που τον ενδιέφερε), πως δηλαδή, όλα τα παραπάνω γεγονότα δεν διαδραματίστηκαν εντός μίας ημέρας (απρόσμενα - ξαφνικά, και ειδικότερα σε μέρες που δεν επιτρεπόταν να διεξαχθεί καμία δίκη), έτσι ώστε να μην υπάρχει περιθώριο χρόνου για να ενημερωθεί ως Καίσαρας πριν παρθεί οποιαδήποτε πρωτοβουλία από τον εκπρόσωπο της Ρώμης στην Ιουδαία.
Και ασφαλώς, το χρονικό διάστημα όλων των γεγονότων ήταν πολύ μεγαλύτερο. Αρκεί να επισκεφτεί κάποιος τις τοποθεσίες (Άγιους Τόπους) και να κάνει με τα πόδια όλες τις διαδρομές, ώστε να το διαπιστώσει από μόνος του. Πόσο μάλλον να υπολογίσει και την διάρκεια των διαδικασιών !!
Μετράμε ώρες, μέρες, διαδικασίες και αποστάσεις:
Από την πρώτη ημέρα που η φρουρά του Σανχεντρίν οδήγησε Τον Χριστό στον Πιλάτο έως την δεύτερη ημέρα της σταύρωσης Του, μεσολάβησε τουλάχιστον ένα εικοσιτετράωρο. Και πράγματι, βάσει απλής λογικής και χρονομέτρησης, από την νύχτα του Μυστικού Δείπνου έως και την μαρτυρική σταύρωση Του, δεν δύναται να έλαβαν χώρα όλα τα παρακάτω χρονοβόρα γεγονότα, ούτε καν' έστω εντός δύο ημερών. Πρακτικά και μόνο είναι αδύνατον !!!!
Το βράδυ με την Πανσέληνο συνέλαβε Τον Χριστό η φρουρά του Σανχεντρίν και Τον οδήγησε στον Άννα – από εκεί στον Καϊάφα – το πρωί στο δικαστικό μέγαρο του Σανχεντρίν – την επομένη πολύ νωρίς το πρωϊ στον Πιλάτο, όπου λογικά το μεσημέρι πλέον Τον πήγαν στον Ηρώδη – και έως να επιστρέψουν, φυσιολογικά είχε δύσει ο ήλιος.
Συνεπώς μεσολαβεί τουλάχιστον μια ολόκληρη "άγνωστη νύχτα" έως το πρώτο ξημέρωμα που οδηγήθηκε στον Πόντιο Πιλάτο, και ακόμη μία νύχτα έως επομένη το πρωϊ που επανήλθαν και πάλι ενώπιον του Πιλάτου, όπου μετά από τις “διαπραγματεύσεις” και τους πολύωρους βασανισμούς Του, ακολούθησαν τα εξής:
* * Ο εξαντλημένος Χριστός υποχρεώθηκε να κουβαλήσει στην αιμόφυρτη πλάτη Του τον σταυρό από ακατέργαστο ξύλο των 200ων και άνω κιλών (οι διαστάσεις υπολογίζονται μάκρος 4.30 – πλάτος 2.40 μέτρα), ξυπόλητος, διανύοντας την απόσταση των τουλάχιστον δύο χιλιομέτρων, σε ανηφορικό χωματόδρομο με πέτρες !!.
Όποιος το θεωρεί ανθρωπίνως υποφερτό.. ας επιχειρήσει να το δοκιμάσει !!!!
Προφανώς όλες οι παραπάνω σημαντικές λεπτομέρειες, δεν υπήρχαν τρόποι για να ερευνηθούν - διευκρινιστούν στα πρώτα χρόνια μετά Χριστού. Και λίγο αργότερα, προέκυψαν μάλιστα και μεγάλες διαφωνίες σχετικά με την ημερομηνία της σταύρωσης Του !!
Στην προσπάθεια λοιπόν να εντοπιστεί η χρονική διάρκεια των γεγονότων (με τα μέσα που διαθέτουμε σήμερα), διαπιστώνουμε ότι έγιναν αναφορές στα γεγονότα σύμφωνα με το Ιουδαϊκό - Εβραϊκό ημερολόγιο, όπου η κάθε νέα μέρα μετρούσε με την δύση του ηλίου (όχι με την ανατολή), και η εβδομάδα τελείωνε σαν να λέμε την Παρασκευή.
* * Δηλαδή εβδομάδα 5 ημερών, ενώ το βράδυ του Σαββάτου μετρούσε ως άλλη μέρα και ως άλλη εβδομάδα.
Σε αντίθεση με το Εβραϊκό ημερολόγιο, οι Ρωμαίοι ακολουθούσαν το Ιουλιανό ημερολόγιο (κατόπιν το Αττικό, το Ελληνικό).. το οποίο ωστόσο δεν έχει μεγάλες διαφορές με το Γρηγοριανό που ακολουθούμε πλέον με τις 7 ημέρες της εβδομάδας.
Συνεπώς, δεν αμφισβητείται πως όλα τα γεγονότα διαδραματίστηκαν κατά τον πολυήμερο εορτασμό του Εβραϊκού Πάσχα, και η διάρκεια Των Παθών Του ήταν μεγαλύτερη των τεσσάρων ημερών.
* * Για περισσότερες λεπτομέρειες διαβάστε το σχετικό άρθρο μου, δίνω τον σύνδεσμο παρακάτω:
Και τέλος, για την ιστορία:
Κατά την εποχή εκείνη οι Ιουδαίοι (ή αλλιώς Εβραίοι πρόκειται για τον ίδιο λαό) μιλούσαν διαφορετικούς διαλέκτους ανά περιοχή. Ωστόσο η επίσημη γλώσσα ήταν τα Αραμάϊκά, την οποία χρησιμοποιούσε συνήθως και ο Χριστός όταν απευθυνόταν στο πλήθος.
Αρκετές φορές ρωτήθηκε εάν αληθεύουν όσα ακούγονται για τα θαύματα Του, και η σωστή μετάφραση της φράσης που ακούστηκε από το στόμα Του σε διαφορετικές περιπτώσεις, είναι, «εάν θέλεις λόγους να πιστεύεις ή να μην πιστεύεις.. ερεύνησε το».
Το ιστορικό σίγουρα παρουσιάζει αρκετά κενά και αντιφάσεις, για πολλούς και διαφόρους λόγους. Ωστόσο από την αρχαιότητα ακόμη, αλλά και κατά την εποχή Του Χριστού υπήρχαν αρκετοί αξιόπιστοι ιστορικοί, όπως ως παράδειγμα ο ιστορικός Φλάβιος Ιώσηπος.
Και είναι λογικό να υπάρχουν πολλά κενά της ιστορίας στα Ιερά Βιβλία, ειδικά μετά την σύλληψη Του Χριστού απ’ την φρουρά του Σανχεντρίν, όπου οι μετέπειτα Ευαγγελιστές Του δεν μπορούσαν να είναι πλέον παρών.
* * Ωστόσο επιπλέον, έχουμε αρκετές καταγεγραμμένες μαρτυρίες αλλά και σημαντικές άλλες αναφορές (όπως προαναφέρω), όπως του Νικόδημου ενώ ήταν Φαρισαίος και μέλος του Σανχεντρίν – του μεγάλου ιστορικού Ιώσηπο Φλάβιο (εβραϊκά Γιόσεφ Μπεν Ματατιάου) - του Ρωμαίου ιστορικού Τάκιτο (Publius Cornelius Tacitus) – τα απομνημονεύματα του Ρωμαίου εκατόνταρχού Λογγίνου που εορτάζεται επίσης ως Άγιος κ.ά.
Ο χριστιανισμός λοιπόν έγινε η θρησκεία μέσω της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.. και μάλιστα ο Αυτοκράτορας Μέγας Κωνσταντίνος Ελληνικής καταγωγής (μετέπειτα Άγιος Κωνσταντίνος), ήταν αυτός που επισημοποίησε την ανεξιθρησκία και κατήργησε την καταδίκη σε σταυρικό θάνατο, ως ένδειξη ευλάβειας προς Τον Κύριο !!
Την Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, την διαδέχθηκε το Βυζάντιο.
Το 326 μ.Χ. η μητέρα του Ελένη (μετέπειτα Αγία Ελένη) πήγε στην Ιερουσαλήμ για να προσκυνήσει τους Αγίους Τόπους, και να ευχαριστήσει Τον Θεό για τους θριάμβους του γιου της Μεγάλου Κωνσταντίνου. Ο Θείος ζήλος όμως, έκανε την Άγια Ελένη να αρχίσει έρευνες για την ανεύρεση του Τιμίου Σταυρού.
* * Ο σκοπός της επιτεύχθηκε μετά από μια σειρά γεγονότων, και στην συνέχεια καθιερώθηκε ο εορτασμός Της Υψώσεως Του Τιμίου Σταυρού στις 14 Σεπτεμβρίου.
*Ο επίλογος γράφτηκε μετά Την Ανάληψη Του*
Ασφαλώς. Η σάρκα Του όπως και ο οργανισμός Του, είχαν τις ίδιες αντοχές όπως ενός κοινού ανθρώπου. Ωστόσο το Θεϊκό στοιχείο Του που ήταν η Ψυχή Του, απέδειξε πως ουδείς θνητός θα μπορούσε να αντέξει τα μαρτύρια Του, τα οποία προηγήθηκαν πριν ακόμη τον Σταυρικό Του Θάνατο !!.
* * Υπολογίστε τον χρόνο των μαρτυρίων Του, την σωματική Του κατάσταση και της συνθήκες, τον όγκο και το βάρος του σταυρού έως να φτάσει στον Γολγοθά.. και δώστε απαντήσεις για τις ψυχικές δυνάμεις Του !!
Επιβάλλεται να γίνει κατανοητό ότι Το Θείο Πάθος ήταν εκούσιο (οικειοθελώς μαρτύρησε), γι’ αυτό άλλωστε ο Χριστός ήρθε στην Γή με ό,τι χαρακτηρίζει την ανθρώπινη φύση. Ανέβηκε στον μαρτυρικό σταυρό Του για όλες τις φυλές του Πλανήτη μας, όποια κι αν ήταν η γλώσσα τους, η θρησκεία τους και το χρώμα του δέρματος τους. Θεωρείται Σωτήρας όλων των ψυχών, διότι δεν αγάπησε μόνο τους μαθητές Του και όσους Τον ακολούθησαν .. αλλά αγάπησε και όσους τον αμφισβήτησαν, ακόμη και αυτούς που Τον βασάνισαν !!.
**Ανάσταση** λοιπόν μου φίλοι, είναι μια έννοια που ίσως σημαίνει κάτι διαφορετικό για τον καθένα μας χωριστά, τόσο για την προσωπική μας ζωή, όσο και ως άτομα στο γενικότερο σύνολο. Ωστόσο, όπως και να μας τα φέρνει τα πράγματα η ζωή, δεν πρέπει να απελπιζόμαστε και να εγκαταλείπουμε.
Υπάρχει όντως Θεία Δίκη για όλους, καθώς η "Ανάσταση" έχει πολλές μεταφορικές έννοιες.. ωστόσο, «πριν κάθε ανάσταση, προηγείται πόνος και θρήνος» !!.
Δείτε το αρχείο μου *Άγια Πάθη*
Α) Οι πολυήμερες δίκες Του Χριστού.. η ανάλυση αυτών από νομικής πλευράς, για την σωρεία άνομων διαδικασιών και των αδικημάτων που διαπράχθηκαν τόσο απ’ τους εκπροσώπους του Μωσαϊκού Νόμου (Εβραϊκού Δικαστηρίου), όπως κι από εκπρόσωπο του Ρωμαϊκού Δικαίου, τον Πόντιο Πιλάτο.
Β) Τα συμπεράσματα μελετητών, και τα πορίσματα Ιατροδικαστών των ημερών μας, σχετικά με τα πολυήμερα βασανιστήρια Του Ιησού Χριστού.
Αλλά και αρκετά άλλα .. ανοίξτε τον παρακάτω σύνδεσμο:
ΜΑΡΙΑΝΝΑ
*Σύμβουλος σχέσεων - Ψυχαναλύτρια, Ψυχοερευνήτρια*
*Σύμβουλος σχέσεων - Ψυχαναλύτρια, Ψυχοερευνήτρια*
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου